Javítsunk életmódunkon öt egyszerű lépésben!

A stressz, a munkahelyi vagy anyagi helyzetek, a fáradtság mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy hangulatunk és erőnlétünk romoljon. Szerencsére vannak olyan tippek, amelyeket bárki – még a nagyon elfoglaltak is – alkalmazhat életmódjuk javítása érdekében.

1. Lépcsőzzünk és sétáljunk sokat

Az emberek teljesen elkényelmesedtek. Autónkkal elmehetünk a munkahelyre vagy a bevásárlóközpontokba és a tömegközlekedés is segítségünkre van. Mindezzel semmi baj nincs, azonban ha már egy-két megállót is járművel teszünk meg gyaloglás helyett, akkor fizikai erőnlétünk folyamatosan csökken. Ugyanez igaz arra is, amikor liftet használunk a lépcső helyett. Igenis szánjunk magunkra néhány percet és mozogjunk többet! Sétáljunk le akár egy-két kilométert is, és a harmadik-negyedik emeletre is a lépcsőt használjuk, majd gyalog menjünk vissza a földszintre is! Legalább minimálisan kondiban maradunk, mert a mozgásszegénység később súlyosabb problémákhoz is vezethet.

2. Igyunk sok vizet!

A víz az egyik legfontosabb éltető elemünk és testünknek alapvetően szüksége van rá. Manapság a legtöbben kólát isznak vagy valamilyen cukros üdítőt, rosszabb esetben kávét vagy energiaitalt, míg vizet pedig alig fogyasztanak. Az emberek nagy része még ha vizet is iszik mindezek mellett, akkor sem a megfelelő mennyiséget. Naponta legalább másfél liter vizet ajánlunk, de lehet akár két liter is fogyasztani. Minél többet, annál jobb! A szervezetnek nagyon is szüksége van rá a sok káros anyag bevitele mellett.

3. Pihenjük ki magunkat rendesen

A nap végén a legtöbben, ahogy hazaérnek a munkából és elvégzik az esti tisztálkodást, valamint étkezést, nem fekszenek le aludni. Még filmet és sorozatot néznek, esetleg chatelnek ismerőseikkel, rosszabb esetben pedig a munkával foglalkoznak. Természetesen kell egy kis kikapcsolódás estére is, de ne vigyük túlzásba! A fiatalok többsége például éjszakába nyúlóan van fenn, majd másnap fáradtan, szinte zombi üzemmódba mennek iskolába vagy dolgozni. A szülők is hajlamosak erre, ezért automatikusan előkerül reggel a kávé, hogy felébresszék magukat. Egy-két órás esti kikapcsolódás után inkább feküdjünk le aludni, hogy másnap fittebbek legyünk és a szervezetnek is szüksége van arra, hogy maximálisan kipihenje a nap fáradalmait. Aludjunk minimum nyolc órát, de átlagban 10 óra a legjobb.

4. Megfelelő étkezés

Ez alatt nem szeretnénk megszabni, hogy ki-mit egyen, inkább csak arról van szó, hogy megfelelő mennyiségben fogyasszanak ételt. Sokan már a reggelit is kihagyják, mert reggelről munkába menet nincs rá idő vagy akár a munkában is csak ebédelni mennek el. A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ahogy a mondás is tartja és ezt komolyan is kell vennünk. Soha ne legyünk éhesek, mert ez már egy jelzés a testünktől, hogy szüksége van egy-két falatra. Az ételek tartalmazzanak zsírt, fehérjét, szénhidrátot, mindent, amire a testünknek szüksége van. Továbbá, hogy feldobjuk az ételt, együnk hozzájuk zöldséget – paprikát, paradicsomot, hagymát – és fűszerekkel is szórjuk meg a betevőt, ha olyan.

5. A csend nyugalma

Végül fontos, hogy legalább 15 percre üljünk le egy csendes helyen és csak pihenjünk. Aki tud az meditáljon, relaxáljon, de ha nem, az egy szimpla ücsörgéstől is feltöltődik. Ne gondoljunk se a munkára, sem a problémákra, hanem tisztítsuk ki fejünket a gondolatoktól és lazuljunk!

© 2021 Fáklya Rádió · Weboldal: ArtCorner

Artisjus Engedélyszám: W/001506/2020

Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság,
1015 Budapest, Ostrom u. 23-25. - honlap: www.nmhh.hu

Fáklyarádió - Fény a sötétben