A sütőtök és a tökmag jótékony hatásai -

Sokan alig várják, hogy az őszi szezonban ismét megvásárolhassák kedvenc finomságukat, ami nem csupán ízletes, de rendkívül sok fontos tápanyagot is rejt magában. Csak jót tehetünk szervezetünkkel, ha étrendünkbe beépítjük a rendszeres sütőtökfogyasztást.

Jót tesz a látásnak

Nagyjából húsz dekagramm sült vagy főtt sütőtök napi A-vitamin-szükségletünk több mint dupláját tartalmazza. Az A-vitamin nagyon fontos a látás és a szemek egészségéhez. A zöldségben bőven vannak karotinoidok is, amelyek élénk narancsszínét adják, és amelyek közül a béta-karotint a szervezet A-vitaminná alakítja át.



Segít a fogyásban

A sütőtök magas rosttartalmának köszönhetően igen laktató étel, közben viszont csupán kevés kalóriát tartalmaz. Több kutatás is igazolja, hogy a rostban gazdag étrend segíti a fogyást, egyben az egészséges testsúly fenntartását is.

A tökmag jót tesz a szívnek is

Az olajos magvak nagyon gazdagok fitoszterolokban, amelyek segítenek csökkenteni a szervezetben a "rossz" koleszterin szintjét. A tökmagban emellett sok a triptofán nevű aminosav, amely fontos szerepet játszik a szerotonintermelésben. A szerotonin mennyiségétől nagyban függ, hogy milyen a kedvünk, így a tökmag segíthet átvészelni az őszi, téli időszakot, amikor sok emberre rátör a melankólia.



Csökkenti a rák kockázatát

A sütőtökben lévő béta-karotinnak több kutatás szerint is rákmegelőző hatása van. Szakértők szerint hatásosabb, ha béta-karotint tartalmazó ételeket eszünk, mint ha táplálékkiegészítő formájában szednénk be a szükséges mennyiséget.

Védi bőrünket

A sütőtökben lévő karotinoidok segítenek semlegesíteni a szabadgyököket, így bőrvédő hatásuk is van, és segítenek felvenni a harcot a ráncok idő előtti kialakulásával szemben is.

Sokan alig várják, hogy az őszi szezonban ismét megvásárolhassák kedvenc finomságukat, ami nem csupán ízletes, de rendkívül sok fontos tápanyagot is rejt magában. Csak jót tehetünk szervezetünkkel, ha étrendünkbe beépítjük a rendszeres sütőtökfogyasztást.

Jót tesz a látásnak

Nagyjából húsz dekagramm sült vagy főtt sütőtök napi A-vitamin-szükségletünk több mint dupláját tartalmazza. Az A-vitamin nagyon fontos a látás és a szemek egészségéhez. A zöldségben bőven vannak karotinoidok is, amelyek élénk narancsszínét adják, és amelyek közül a béta-karotint a szervezet A-vitaminná alakítja át.



Segít a fogyásban

A sütőtök magas rosttartalmának köszönhetően igen laktató étel, közben viszont csupán kevés kalóriát tartalmaz. Több kutatás is igazolja, hogy a rostban gazdag étrend segíti a fogyást, egyben az egészséges testsúly fenntartását is.

A tökmag jót tesz a szívnek is

Az olajos magvak nagyon gazdagok fitoszterolokban, amelyek segítenek csökkenteni a szervezetben a "rossz" koleszterin szintjét. A tökmagban emellett sok a triptofán nevű aminosav, amely fontos szerepet játszik a szerotonintermelésben. A szerotonin mennyiségétől nagyban függ, hogy milyen a kedvünk, így a tökmag segíthet átvészelni az őszi, téli időszakot, amikor sok emberre rátör a melankólia.



Csökkenti a rák kockázatát

A sütőtökben lévő béta-karotinnak több kutatás szerint is rákmegelőző hatása van. Szakértők szerint hatásosabb, ha béta-karotint tartalmazó ételeket eszünk, mint ha táplálékkiegészítő formájában szednénk be a szükséges mennyiséget.

Védi bőrünket

A sütőtökben lévő karotinoidok segítenek semlegesíteni a szabadgyököket, így bőrvédő hatásuk is van, és segítenek felvenni a harcot a ráncok idő előtti kialakulásával szemben is.

Fáklya Rádió - Vigyük együtt a fáklya lángját!