Néhány fontos dolog, hogy egészségesebb életet éljünk! -

Néhány tipp az egészséges élethez

Nézzük is, milyen tippjeink vannak a számodra: Legalább napi 30 perc mozgás ajánlott: sajnos a mai ember egyre kevesebbet mozog, pedig a mozgás nemcsak a fizikai, hanem a mentális egészségre is hatással van. Tölts minél több időt a szabadban: ez is meghatározza, hogy jobban aludj, és hogy a szervezeted elég D-vitamint termeljen. Legyen offline társasági életed: manapság mindenki csak az interneten kommunikál az ismerőseivel, családjával.

A pihentető alvás titkai!

Legyen kényelmes a fekhelyünk! Ne legyen se túl kemény, se túl puha az ágybetét! A lényeg, hogy egyenletesen alátámassza a testet! Kerüljük a túl magas párnát! Előbb-utóbb nyakmerevséget, fej-és nyakfájást okozhat, valamint elzárhatja a légutakat. A legegészségesebb a jól formálható kispárna. Legyen megfelelő hőmérséklet a szobában! Ez egyénenként változó lehet. A legideálisabb a 20 fok körüli szobahőmérséklet. Ügyeljünk a megfelelő páratartalomra is!

Növeld a rostfogyasztásodat!

A megemelt rostfogyasztás nemcsak az emésztésnek tesz jót. A rostok több módon is képesek javítani az emésztésünkön. A felnőtteknek naponta legalább 20-25 gramm rostra van szükségük, ennek viszont csak a felét visszük be a szervezetünkbe. A rostban gazdag ételek nagyban segíthetik a bélrendszeri daganatok elleni küzdelmet. A rost miatt a salakanyagok gyorsabban távoznak a szervezetünkből.



Akkor most káros, vagy nem káros a só?

Egyre nagyobb a zűrzavar ezen a téren. Egyik nap még azt halljuk, hogy "csak óvatosan a sóval". A másik nap már "a só nélkülözhetetlen a szervezet számára". Akkor most mi az igazság? Beszéljenek a tények! Az ember 70%-a víz. Ugye ezt tudjuk. Ez a 70% víz szó szerint sós. Ezt bizonyítja a sós izzadtság, de még a vérnek is enyhén sós íze van.

Ezek lehetnek a B12-vitamin hiány okai

A B12-vitamin egy létfontosságú vitamin az idegrendszernek és a test minden sejtjének. Nagyon sok mindent befolyásol a hangulattól kezdve az emésztésig. Jó ha te is tisztában vagy az alacsony szint okával. A b12-vitamin egyik természetes forrása a hús, ezért ha valaki nem eszik semmiféle állati eredetű ételt, akkor valamennyi idő után hiány lép fel és szedni kellesz b12-vitamint kapszula formában. A hiány sápadtságot és gyengeséget is okozhat. Először is a jeleit is érdemes tudni.



A túlzott koffeinfogyasztás mellékhatásai

A tea és a kávé fogyasztása mérsékelve egészséges. Fokozza az anyagcserét, a fizikai és a szellemi teljesítőképességünket. Viszont a túlzott koffeinfogyasztás a következőket eredményezi. Álmatlanság: Ha azt tapasztaljuk, hogy nehezen megy az elalvás, és csak forgolódunk az ágyban, vagy az alvás kevésbé pihentető, akkor azt okozhatja a túlzott koffeinfogyasztás is. Ilyenkor érdemes kerülni a koffeintartalmú italok fogyasztását.

Néhány tipp az egészséges élethez

Nézzük is, milyen tippjeink vannak a számodra: Legalább napi 30 perc mozgás ajánlott: sajnos a mai ember egyre kevesebbet mozog, pedig a mozgás nemcsak a fizikai, hanem a mentális egészségre is hatással van. Tölts minél több időt a szabadban: ez is meghatározza, hogy jobban aludj, és hogy a szervezeted elég D-vitamint termeljen. Legyen offline társasági életed: manapság mindenki csak az interneten kommunikál az ismerőseivel, családjával.

A pihentető alvás titkai!

Legyen kényelmes a fekhelyünk! Ne legyen se túl kemény, se túl puha az ágybetét! A lényeg, hogy egyenletesen alátámassza a testet! Kerüljük a túl magas párnát! Előbb-utóbb nyakmerevséget, fej-és nyakfájást okozhat, valamint elzárhatja a légutakat. A legegészségesebb a jól formálható kispárna. Legyen megfelelő hőmérséklet a szobában! Ez egyénenként változó lehet. A legideálisabb a 20 fok körüli szobahőmérséklet. Ügyeljünk a megfelelő páratartalomra is!

Növeld a rostfogyasztásodat!

A megemelt rostfogyasztás nemcsak az emésztésnek tesz jót. A rostok több módon is képesek javítani az emésztésünkön. A felnőtteknek naponta legalább 20-25 gramm rostra van szükségük, ennek viszont csak a felét visszük be a szervezetünkbe. A rostban gazdag ételek nagyban segíthetik a bélrendszeri daganatok elleni küzdelmet. A rost miatt a salakanyagok gyorsabban távoznak a szervezetünkből.



Akkor most káros, vagy nem káros a só?

Egyre nagyobb a zűrzavar ezen a téren. Egyik nap még azt halljuk, hogy "csak óvatosan a sóval". A másik nap már "a só nélkülözhetetlen a szervezet számára". Akkor most mi az igazság? Beszéljenek a tények! Az ember 70%-a víz. Ugye ezt tudjuk. Ez a 70% víz szó szerint sós. Ezt bizonyítja a sós izzadtság, de még a vérnek is enyhén sós íze van.

Ezek lehetnek a B12-vitamin hiány okai

A B12-vitamin egy létfontosságú vitamin az idegrendszernek és a test minden sejtjének. Nagyon sok mindent befolyásol a hangulattól kezdve az emésztésig. Jó ha te is tisztában vagy az alacsony szint okával. A b12-vitamin egyik természetes forrása a hús, ezért ha valaki nem eszik semmiféle állati eredetű ételt, akkor valamennyi idő után hiány lép fel és szedni kellesz b12-vitamint kapszula formában. A hiány sápadtságot és gyengeséget is okozhat. Először is a jeleit is érdemes tudni.



A túlzott koffeinfogyasztás mellékhatásai

A tea és a kávé fogyasztása mérsékelve egészséges. Fokozza az anyagcserét, a fizikai és a szellemi teljesítőképességünket. Viszont a túlzott koffeinfogyasztás a következőket eredményezi. Álmatlanság: Ha azt tapasztaljuk, hogy nehezen megy az elalvás, és csak forgolódunk az ágyban, vagy az alvás kevésbé pihentető, akkor azt okozhatja a túlzott koffeinfogyasztás is. Ilyenkor érdemes kerülni a koffeintartalmú italok fogyasztását.

Fáklya Rádió - Vigyük együtt a fáklya lángját!