L. Péterfi Csaba, a lélekkarakter rendező -

L. Péterfi Csaba, a lélekkarakter rendező

Lendületes, soha ki nem fogyó energiával működő művész. Nem titok, hogy rábízta az ország egyik kedvenc színésznője Pécsi Ildikó a titkait, amik előkészületben vannak, és hamarosan könyv formájában meglátják a napvilágot.

Nem régen láttam a Fekete Péter című előadásban, ahol nem csak zseniális karakter, de ő maga a rendező is. A gödöllői kultúrház csodálatos színháztermében nevethettük magunkat könnyesre. Ez az a város, ahol még a polgármester is beáll játszani, és szívvel-lélekkel vannak a szerepükben, néha igazi nagyszínházakat meghazudtoló profi  hozzáállással.

M: Hogy állsz a zenével?

Csaba: Hát most éppen a Fekete Péterben vannak dalok, amire persze gyakoroltam, meg énekeltem, járok énektanárhoz, mert az sosem árt, ha az ember jár énektanárhoz. J Zenés darabot eddig nem nagyon csináltunk, ez volt az első, de most tervezünk egy gyerek darabot, a Bors nénit, ami szintén zenés, ezt jövőre szeretném bemutatni.  Operettet és musicalt nem tervezek, ahhoz más hangképzés kell, de zenés darabokat igen, megszerettem.


A Fekete Péter zenés vígjáték plakátja

M: Mindent is csinálsz, ha jól tudom. Mi a földi foglalkozásod?

Csaba: Mindent is, igen.  Én ezt úgy szoktam fogalmazni, hogy van egy állásom, ahol keresem a pénzt ahhoz, hogy el tudjam költeni a kultúrára, és a művészetre. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ez saját pénzből való finanszírozásból megy. Gödöllő kommunikációját viszem, onnan kapok fizetést és ezt vissza tudom forgatni a Pécsi Ildikó színtársulatra.


Heltai 150  a színpadon - Pécsi Ildikó Társulat

M: Végül is ez a városodnak duplán jó! Miért tartod magad érdekesnek?

Csaba: Én nem tartom magam érdekesnek, és fontosnak, csak sok minden érdekel, és ami érdekel, azt szeretem mélységébe tudni, azaz kitanulom. Talán a színházhoz már egy icike-picikét értek, Pécsi Ildikó tanított meg a színházi életre. Ha én egy darabhoz hozzányúlok, akkor azt megelőzi majd egy éves kutató munka. Majd hogy nem betűkre szétszedek. Űrhajós, matematika tanár nem leszek.

M: Hogyan éled meg a belső részét a rendezésnek, amit mi nem látunk?


L. Péterfi Csaba és Gémesi György Gödöllő polgármestere a színpadon

Csaba: Most volt pont egy Heltai estünk, három hét alatt készültünk fel, 2 órás darab volt, rengeteg verssel, részletekkel, és nekem bele kellett néznem mélységében Heltaiba, közben én rendeztem, intéztem a díszletet, a jelmezt és mindent. Így a saját előadásomnál kicsit bele is sültem, de egy bohózatnál belefért, tényleg bohózat lett belőle, fetrengett a közönség. Amikor nevetni kellett nevettek, amikor sírni kellett sírtak, és mikor csendben kellett lenni, csendben voltak. Azt hiszem ez a legnagyobb dolog, amit a közönségnél el lehet érni. Engem a Pécsi Ildikó tanított: és azt mondta, hogy akkor lesz jó a darab, ha a közönség akkor nevet, amikor te akarod, akkor sír, amikor te akarod, és akkor lesz csendben amikor te akarod. Ha mindenki megtalálja magát a darabban, akkor jó. Én így szoktam rendezni.  Pontosan tudom, ha valaki beszél a darabról, hogy neki tetszett egy színész, vagy karakter, én pontosan tudom, hogy miért tetszett. Mert tud azzal azonosulni, önmagát látja a szerepben.

Hamarosan folytatjuk Pécsi Ildikó és Csaba viszonyával…

Szeretettel Manyi

Ha tetszett a cikk, oszd meg a barátaiddal is!

Ha még több érdekességre vágysz, kövess be minket a Facebook oldalunkat is, naponta jelennek meg ott is az új cikkek!

https://www.facebook.com/faklyaradio


L. Péterfi Csaba


Társulattal

L. Péterfi Csaba, a lélekkarakter rendező

Lendületes, soha ki nem fogyó energiával működő művész. Nem titok, hogy rábízta az ország egyik kedvenc színésznője Pécsi Ildikó a titkait, amik előkészületben vannak, és hamarosan könyv formájában meglátják a napvilágot.

Nem régen láttam a Fekete Péter című előadásban, ahol nem csak zseniális karakter, de ő maga a rendező is. A gödöllői kultúrház csodálatos színháztermében nevethettük magunkat könnyesre. Ez az a város, ahol még a polgármester is beáll játszani, és szívvel-lélekkel vannak a szerepükben, néha igazi nagyszínházakat meghazudtoló profi  hozzáállással.

M: Hogy állsz a zenével?

Csaba: Hát most éppen a Fekete Péterben vannak dalok, amire persze gyakoroltam, meg énekeltem, járok énektanárhoz, mert az sosem árt, ha az ember jár énektanárhoz. J Zenés darabot eddig nem nagyon csináltunk, ez volt az első, de most tervezünk egy gyerek darabot, a Bors nénit, ami szintén zenés, ezt jövőre szeretném bemutatni.  Operettet és musicalt nem tervezek, ahhoz más hangképzés kell, de zenés darabokat igen, megszerettem.


A Fekete Péter zenés vígjáték plakátja

M: Mindent is csinálsz, ha jól tudom. Mi a földi foglalkozásod?

Csaba: Mindent is, igen.  Én ezt úgy szoktam fogalmazni, hogy van egy állásom, ahol keresem a pénzt ahhoz, hogy el tudjam költeni a kultúrára, és a művészetre. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ez saját pénzből való finanszírozásból megy. Gödöllő kommunikációját viszem, onnan kapok fizetést és ezt vissza tudom forgatni a Pécsi Ildikó színtársulatra.


Heltai 150  a színpadon - Pécsi Ildikó Társulat

M: Végül is ez a városodnak duplán jó! Miért tartod magad érdekesnek?

Csaba: Én nem tartom magam érdekesnek, és fontosnak, csak sok minden érdekel, és ami érdekel, azt szeretem mélységébe tudni, azaz kitanulom. Talán a színházhoz már egy icike-picikét értek, Pécsi Ildikó tanított meg a színházi életre. Ha én egy darabhoz hozzányúlok, akkor azt megelőzi majd egy éves kutató munka. Majd hogy nem betűkre szétszedek. Űrhajós, matematika tanár nem leszek.

M: Hogyan éled meg a belső részét a rendezésnek, amit mi nem látunk?


L. Péterfi Csaba és Gémesi György Gödöllő polgármestere a színpadon

Csaba: Most volt pont egy Heltai estünk, három hét alatt készültünk fel, 2 órás darab volt, rengeteg verssel, részletekkel, és nekem bele kellett néznem mélységében Heltaiba, közben én rendeztem, intéztem a díszletet, a jelmezt és mindent. Így a saját előadásomnál kicsit bele is sültem, de egy bohózatnál belefért, tényleg bohózat lett belőle, fetrengett a közönség. Amikor nevetni kellett nevettek, amikor sírni kellett sírtak, és mikor csendben kellett lenni, csendben voltak. Azt hiszem ez a legnagyobb dolog, amit a közönségnél el lehet érni. Engem a Pécsi Ildikó tanított: és azt mondta, hogy akkor lesz jó a darab, ha a közönség akkor nevet, amikor te akarod, akkor sír, amikor te akarod, és akkor lesz csendben amikor te akarod. Ha mindenki megtalálja magát a darabban, akkor jó. Én így szoktam rendezni.  Pontosan tudom, ha valaki beszél a darabról, hogy neki tetszett egy színész, vagy karakter, én pontosan tudom, hogy miért tetszett. Mert tud azzal azonosulni, önmagát látja a szerepben.

Hamarosan folytatjuk Pécsi Ildikó és Csaba viszonyával…

Szeretettel Manyi

Ha tetszett a cikk, oszd meg a barátaiddal is!

Ha még több érdekességre vágysz, kövess be minket a Facebook oldalunkat is, naponta jelennek meg ott is az új cikkek!

https://www.facebook.com/faklyaradio


L. Péterfi Csaba


Társulattal

Fáklya Rádió - Vigyük együtt a fáklya lángját!