40 évvel ezelőtt jött ki az Egy őrült naplója -

Bizonyítva, hogy első szólóalbumának, a Blizzard of Ozz-nak a sikere nem volt véletlen, Ozzy Osbourne 1981. november 7-én megjelent Diary of a Madman című albumával újra a kereskedelmi metál vademberévé vált.



A Blizzardhoz hasonló felépítést követve Osbourne ügyesen ötvözte az olyan viharos  rockdalokat, mint az "Over the Mountain", a "Flying High Again" és a "S.A.T.O." az olyan finomabb és dinamikusabb dalokkal, mint a "You Can't Kill Rock and Roll" és a szívszorító power ballada, a "Tonight". Egyedül egy klasszikus gitárinstrumentál hiányzott, de a gitáristen Randy Rhoadsnak nem volt szüksége szóló reflektorfényre, hiszen az egész lemezen ragyogott, mint a nap.



Mint sok más albumot, amin Osbourne részt vett azokban az években, a Diary of a Madman-t is viták és jogi huzavona kísérte. A basszusgitáros Bob Daisley szerint az album zenéjének nagy részét és a dalszövegek jelentős részét is ő írta, Lee Kerslake dobos pedig azt állította, hogy a "Flying High Again" és az "Over The Mountain" fő ötletei tőle származnak, azonban sem a basszusgitáros, sem a dobos nem kapott dalszerzői vagy előadói kreditet (a dalbetétek Rudy Sarzo basszusgitárosnak és Tommy Aldridge dobosnak tulajdonították). Amikor pedig 2002-ben újra kiadták az albumot, az eredeti számokat teljesen kitörölték, és Robert Trujillo basszusgitáros (Suicidal Tendencies, Metallica) és Mike Bordin dobos (Faith No More) azokat újra felvették.

Ozzy rajongóinak nem számított, hogy ki játszik a ritmusszekcióban. Minden Ozzy ikonikus hangjáról és Rhoads kivételes neoklasszikus gitárjátékáról szólt, és a Diary of a Madman egy újabb elképesztő hullámvasút volt, tele zenei mélységgel, éles dalszerzéssel és csúcsminőségű előadással.

Bizonyítva, hogy első szólóalbumának, a Blizzard of Ozz-nak a sikere nem volt véletlen, Ozzy Osbourne 1981. november 7-én megjelent Diary of a Madman című albumával újra a kereskedelmi metál vademberévé vált.



A Blizzardhoz hasonló felépítést követve Osbourne ügyesen ötvözte az olyan viharos  rockdalokat, mint az "Over the Mountain", a "Flying High Again" és a "S.A.T.O." az olyan finomabb és dinamikusabb dalokkal, mint a "You Can't Kill Rock and Roll" és a szívszorító power ballada, a "Tonight". Egyedül egy klasszikus gitárinstrumentál hiányzott, de a gitáristen Randy Rhoadsnak nem volt szüksége szóló reflektorfényre, hiszen az egész lemezen ragyogott, mint a nap.



Mint sok más albumot, amin Osbourne részt vett azokban az években, a Diary of a Madman-t is viták és jogi huzavona kísérte. A basszusgitáros Bob Daisley szerint az album zenéjének nagy részét és a dalszövegek jelentős részét is ő írta, Lee Kerslake dobos pedig azt állította, hogy a "Flying High Again" és az "Over The Mountain" fő ötletei tőle származnak, azonban sem a basszusgitáros, sem a dobos nem kapott dalszerzői vagy előadói kreditet (a dalbetétek Rudy Sarzo basszusgitárosnak és Tommy Aldridge dobosnak tulajdonították). Amikor pedig 2002-ben újra kiadták az albumot, az eredeti számokat teljesen kitörölték, és Robert Trujillo basszusgitáros (Suicidal Tendencies, Metallica) és Mike Bordin dobos (Faith No More) azokat újra felvették.

Ozzy rajongóinak nem számított, hogy ki játszik a ritmusszekcióban. Minden Ozzy ikonikus hangjáról és Rhoads kivételes neoklasszikus gitárjátékáról szólt, és a Diary of a Madman egy újabb elképesztő hullámvasút volt, tele zenei mélységgel, éles dalszerzéssel és csúcsminőségű előadással.

Fáklya Rádió - Vigyük együtt a fáklya lángját!