Mit taníthat nekünk a lelki elvonulás a bezártság kihívásairól -

2005-ben jelent meg az Into Great Silence című dokumentumfilm, amely a francia Alpokban található kolostor életét mutatta be. A rendező, Philip Groening hónapokat töltött a szerzetesekkel együtt élve, ahol néhány hét csend és magány után újfajta tudatosságot fejlesztett ki.

A szerzetesi életmód csendje és tétlensége ébresztő hatással volt rá. Kezdett teljesen a jelenben élni, és a látszólag hétköznapi tárgyak intenzíven valóságossá és gyönyörűvé váltak.



A napjainkban is zajló COVID-járvány miatti bezártság alatt talán nem úgy élünk, mint a szerzetesek, de az biztos, hogy korlátozott életet élünk. Néhányan közülünk talán nyugtalanítónak találják a nyüzsgés és a nyüzsgés hiányát. A csend és a magány is kitehet bennünket az elménkben lévő diszharmóniának, amely elkezd fecsegni, ami a zavartság érzetét kelti. Negatív gondolatok és érzések bukkannak fel - különösen bizonytalan időkben, amikor sürgős és valós aggodalmak merülnek fel a munkahely biztonsága, a családtagok és az anyagi stabilitás miatt.

Bár sokunknak érthető módon rendkívül nagy kihívást jelent szorult helyzetünk, tanulhatunk is valamit a visszavonulási technikákból, ami segíthet.



Vannak azonban bizonyos gyakorlatok, amelyeket megpróbálhatunk követni, és amelyek segítenek abban, hogy az elvonulásokból megtanuljuk, hogyan kezeljük jobban a megváltozott életünket. Íme öt tipp:

Elfogadás

Ha folyton arra gondolsz, milyen nagyszerű volt az életed a bezártság előtt, és milyen szörnyű most, akkor frusztráltnak és boldogtalannak fogod érezni magad. Az egyik legjobb tanács, amit hallottam, a következő: "Ha nem tudsz változtatni egy helyzeten, ne állj ellen neki. Csak fogadd el." Tehát mondd magadnak, hogy ez a helyzet, hogy egyelőre ez az életed. Ne küzdj a helyzet ellen - öleld át és fogadd el.

Élj a jelenben

Ne gondolj túl sokat a múltra vagy a jövőre. Csak élj pillanatról pillanatra, minden napot úgy fogadj el, ahogyan jön. Figyelj oda a tapasztalataidra pillanatról pillanatra. Légy figyelmes. Nézz ki az ablakon, vagy menj ki a kertedbe (ha van), és lassan nézz körül, figyelve mindenre, ami a látóteredbe kerül. Ugyanígy tegyen, amikor elmegy vásárolni vagy sportolni, és amikor eszik.

Értékeld az apró dolgokat

Itt az ideje, hogy értékeljük azokat a dolgokat az életünkben, amelyeket általában túlságosan elfoglaltak vagyunk ahhoz, hogy észrevegyünk. Itt az ideje, hogy értékeljük az ételt és az italt, a körülöttünk lévő természetet, az eget, a csillagokat és a hozzánk közel álló embereket. Mindenekelőtt hálát kell éreznünk magáért az életért.

Bízzunk magunkban

A pszichológiai kutatásaim során azt tanultam, hogy az ember sokkal erősebb, mint gondolnánk. Vannak bennünk olyan rugalmassági tartalékok, amelyeknek csak akkor leszünk tudatában, amikor kihívások elé kerülünk, vagy nehézségekkel kell szembenéznünk. Még ha azt hiszed is, hogy nem tudsz megbirkózni egy helyzettel, meglepődve fogod tapasztalni, hogy igenis meg tudsz birkózni vele.

Alakítsd át a helyzetet

Nem fog örökké tartani, és lehet, hogy hosszú időbe telik, mire újra megtörténik valami hasonló. Ne úgy gondolj a bezártságra, mint börtönre - gondolj rá úgy, mint egy lelki elvonulásra. Vannak, akik meditációs elvonulásra vagy jóga-nyaralásra mennek, hogy megfiatalodjanak.

Ahelyett, hogy elvesznénk a szerepeinkben és kötelességeinkben, ráhangolódhatunk autentikus önmagunkra. Ahelyett, hogy a boldogságot rajtunk kívül keresnénk, a dolgok megvásárlásával és elvégzésével, rájöhetünk, hogy az egyszerű elégedettség természetes módon, csak a létezésből fakad.

2005-ben jelent meg az Into Great Silence című dokumentumfilm, amely a francia Alpokban található kolostor életét mutatta be. A rendező, Philip Groening hónapokat töltött a szerzetesekkel együtt élve, ahol néhány hét csend és magány után újfajta tudatosságot fejlesztett ki.

A szerzetesi életmód csendje és tétlensége ébresztő hatással volt rá. Kezdett teljesen a jelenben élni, és a látszólag hétköznapi tárgyak intenzíven valóságossá és gyönyörűvé váltak.



A napjainkban is zajló COVID-járvány miatti bezártság alatt talán nem úgy élünk, mint a szerzetesek, de az biztos, hogy korlátozott életet élünk. Néhányan közülünk talán nyugtalanítónak találják a nyüzsgés és a nyüzsgés hiányát. A csend és a magány is kitehet bennünket az elménkben lévő diszharmóniának, amely elkezd fecsegni, ami a zavartság érzetét kelti. Negatív gondolatok és érzések bukkannak fel - különösen bizonytalan időkben, amikor sürgős és valós aggodalmak merülnek fel a munkahely biztonsága, a családtagok és az anyagi stabilitás miatt.

Bár sokunknak érthető módon rendkívül nagy kihívást jelent szorult helyzetünk, tanulhatunk is valamit a visszavonulási technikákból, ami segíthet.



Vannak azonban bizonyos gyakorlatok, amelyeket megpróbálhatunk követni, és amelyek segítenek abban, hogy az elvonulásokból megtanuljuk, hogyan kezeljük jobban a megváltozott életünket. Íme öt tipp:

Elfogadás

Ha folyton arra gondolsz, milyen nagyszerű volt az életed a bezártság előtt, és milyen szörnyű most, akkor frusztráltnak és boldogtalannak fogod érezni magad. Az egyik legjobb tanács, amit hallottam, a következő: "Ha nem tudsz változtatni egy helyzeten, ne állj ellen neki. Csak fogadd el." Tehát mondd magadnak, hogy ez a helyzet, hogy egyelőre ez az életed. Ne küzdj a helyzet ellen - öleld át és fogadd el.

Élj a jelenben

Ne gondolj túl sokat a múltra vagy a jövőre. Csak élj pillanatról pillanatra, minden napot úgy fogadj el, ahogyan jön. Figyelj oda a tapasztalataidra pillanatról pillanatra. Légy figyelmes. Nézz ki az ablakon, vagy menj ki a kertedbe (ha van), és lassan nézz körül, figyelve mindenre, ami a látóteredbe kerül. Ugyanígy tegyen, amikor elmegy vásárolni vagy sportolni, és amikor eszik.

Értékeld az apró dolgokat

Itt az ideje, hogy értékeljük azokat a dolgokat az életünkben, amelyeket általában túlságosan elfoglaltak vagyunk ahhoz, hogy észrevegyünk. Itt az ideje, hogy értékeljük az ételt és az italt, a körülöttünk lévő természetet, az eget, a csillagokat és a hozzánk közel álló embereket. Mindenekelőtt hálát kell éreznünk magáért az életért.

Bízzunk magunkban

A pszichológiai kutatásaim során azt tanultam, hogy az ember sokkal erősebb, mint gondolnánk. Vannak bennünk olyan rugalmassági tartalékok, amelyeknek csak akkor leszünk tudatában, amikor kihívások elé kerülünk, vagy nehézségekkel kell szembenéznünk. Még ha azt hiszed is, hogy nem tudsz megbirkózni egy helyzettel, meglepődve fogod tapasztalni, hogy igenis meg tudsz birkózni vele.

Alakítsd át a helyzetet

Nem fog örökké tartani, és lehet, hogy hosszú időbe telik, mire újra megtörténik valami hasonló. Ne úgy gondolj a bezártságra, mint börtönre - gondolj rá úgy, mint egy lelki elvonulásra. Vannak, akik meditációs elvonulásra vagy jóga-nyaralásra mennek, hogy megfiatalodjanak.

Ahelyett, hogy elvesznénk a szerepeinkben és kötelességeinkben, ráhangolódhatunk autentikus önmagunkra. Ahelyett, hogy a boldogságot rajtunk kívül keresnénk, a dolgok megvásárlásával és elvégzésével, rájöhetünk, hogy az egyszerű elégedettség természetes módon, csak a létezésből fakad.

Fáklya Rádió - Vigyük együtt a fáklya lángját!