Míg külföldön már évek óta bevett gyakorlat az oktatás online térbe helyezése, addig nálunk a tavaszi járványhelyzet hozta magával az online oktatásra való átállást.
Esztergályos Kolos, pedagógus és tanár tréner volt a vendégünk, akivel olyan fontos témát sikerült megvitatnunk, amely a tavasszal, - valljuk be - , hideg zuhanyként érte a pedagógusokat és az oktatási rendszert. Az online oktatás számos pozitívumot hordoz magában, számos lehetőséget ad, ugyanakkor minőségében és eszközrendszerében majdhogynem összehasonlíthatatlan a perszonális, a személyes jelenléten alapuló oktatás módszereivel és eszközrendszerével.
Mivel tavasszal megoldást kellett találni a kontakt talákozások csökkentésére, az oktatás is az online térbe helyeződött át, majdhogynem egyik napról a másikra, nagy meglepetést okozva ezzel nemcsak a tanároknak, hanem a tanulóknak és még a szüleiknek is.
Meghívott vendégünk is számos olyan esettel találkozott tanár tréneri minőségében, hogy az oktatók arról számoltak be, sem eszközbeli, sem pedig tudásbeli felkészültségük nincs meg az online oktatás kivitelezéséhez, így tehát döcögve bár, de elindultak a hosszú és rögös úton, melyet saját tapasztalataik alapján jártak ki.
Az online oktatásnak természetesen pozitívumai mellett vannak korlátjai is, gondoljunk csak egy online keretek között megtartott tornaórára, ugyanakkor hála a leleményes és igen kreatív pedagógusainknak még ebben a nehéz helyzetben is számos újdonsággal tudtak újító szellemben oktatni, később beszámolva arról, hogy olyan lehetőségeket is alkalmaztak ebben a rendhagyó időszakban, melyeket korábban nem, melyért őszinte elismerés jár nekik.
A Fáklya Rádióban elhangzott beszélgetést teljes egészében meghallgathatod vagy letöltheted ide kattintva!
Látogass el facebook oldalunkra, tekintsd meg a Fáklya Rádió elképesztően sajátos életét és nyomj nekünk egy like-ot, ha elnyerte a tetszésed!