A baalbeki trilithonok

Mivel magasĂ©pĂ­tĂ©szeti technikuskĂ©nt vĂ©geztem, Ă­gy mindig is Ă©rdekesnek talĂĄltam az Ƒsi Ă©pĂ­tmĂ©nyeket; Ă©s azok mozgatĂĄsĂĄrĂłl szĂłlĂł hipotĂ©ziseket. A legtöbb ember elĂĄmul tƑlĂŒk, Ă©s a legsĂșlyosabbak a Közel-keleten talĂĄlhatĂł, LibanontĂłl nem messze lĂ©vƑ baalbeki trilithonok. Ezek nem mĂĄsok, mint egymĂĄs mellett szorosan elhelyezkedƑ kƑtömbök, amik közĂ© mĂ©g egy fecni papĂ­rt sem tudunk betenni.

A helyet nĂ©hĂĄny asszĂ­r Ă©s egyiptomi tekercsen is emlĂ­tik, ĂĄm valĂłszĂ­nƱleg nem lehetett tĂșl fontos, ugyanis alig esik rĂłla szĂł. MĂĄr ekkor is lehettek ott kisebb telepĂŒlĂ©sek, de vĂ©gĂŒl csak a kr.e. 330-as Ă©vekben vĂĄlt nĂ©pszerƱbbĂ©, amikor a rĂłmaiak elfoglaltĂĄk. Ɛk egy ĂłriĂĄsi templomkomplexumot emeltek a trilithonokra, amit Jupiter istennek szenteltek. Az Ă©pĂ­tkezĂ©s i.u. 161 körĂŒl fejezƑdött be Ă©s a vĂĄrost HĂ©liopolisznak neveztĂ©k el. A terĂŒlete viszont csatatĂ©rrĂ© vĂĄlt, mert a keresztĂ©nysĂ©g terjedni kezdett Ă©s vallĂĄsi hĂĄborĂșkat vĂ­vtak egymĂĄssal az emberek. A kĂ©sƑbbiekben a görögök foglaltĂĄk el, de Ă©ltek itt fönĂ­ciaiak is; majd a 600-as Ă©vekben muszlimok. 

A trilithonok adatai a következƑek: a hĂĄrom vĂ­zszintes kƑbƑl ĂĄllĂł csoport darabja 70 mĂ©ter hosszĂș, 14 lĂĄb magas, 10 lĂĄb vastag Ă©s egyenkĂ©nt 800 tonnĂĄt nyomnak. Az Ăłkori vilĂĄgban ezek a legsĂșlyosabb tömbök, amiket valaha emberek – ha egyĂĄltalĂĄn Ƒk voltak – a helyĂŒkre vittek valamilyen mĂłdon. EzektƑl 900 mĂ©terre fekszik egy 1000 tonnĂĄs tömb is, de hogy miĂ©rt nem vittĂ©k a helyĂ©re, az mĂĄr rejtĂ©ly. A terĂŒlettƑl nem messze talĂĄltak egy kƑbĂĄnyĂĄt, ahol szintĂ©n egy Ășjabb tömb kerĂŒlt elƑ befejezetlenĂŒl, ami mĂĄr 1200 tonnĂĄt nyomott. 

A trilithonok platformjĂĄn pedig a templom ĂĄll, egy belsƑ udvarral Ă©s oszlopokkal, amik 30 mĂ©ter magasak. A templom tartĂłinak blokkjai is „csak” 100 tonnĂĄsak egyenkĂ©nt, tehĂĄt bƑven alulmaradnak a 800 tonnĂĄtĂłl. Vajon hogyan hurcolhattĂĄk a helyĂŒkre ezeket az ĂłriĂĄsi tömböket? BĂĄr rĂ©gĂłta rĂ©gĂ©szeti lelƑhely Baalbek, azonban mĂ©lyebb tudomĂĄnyos kutatĂĄs nem törtĂ©nt a trilithonok ĂŒgyĂ©ben; s a legtöbb tudĂłs Jean-Pierre Adamra hivatkozik; mint aki megoldotta a „rejtĂ©lyt”. Pierre az 1970-es Ă©vekben Ă­rt egy könyvet a tĂ©mĂĄrĂłl, amiben rajzokkal szemlĂ©lteti, hogy szerinte darukkal Ă©s görgƑkkel mozgattĂĄk a 800 tonnĂĄs tömböket.  Az Ƒ Ă­rĂĄsĂĄn kĂ­vĂŒl szinte semmilyen szakirodalommal nem talĂĄlkozhatunk, Ă­gy ezt vĂ©lik autentikusnak a szkeptikusok. 

A gond az, hogy a bĂĄnyĂĄszati lelƑhely Ă©s a trilithonok között több szĂĄz mĂ©ter a tĂĄvolsĂĄg, s az Ășt göröngyös, dombos, Ă©s ekkora sĂșlyt ilyen körĂŒlmĂ©nyek között biztosan nem tudtak volna mozgatni. Pierre rajzai nem ezt szemlĂ©ltetik, hanem mintha csak sĂ­k terepen dolgoztak volna elƑdeink. A szkeptikusok rĂĄmutatnak, hogy a rĂłmaiak hasznĂĄltak darukat is, amikrƑl több ĂĄbrĂĄzolĂĄs is fennmaradt, amikor a Jupiter templomot Ă©pĂ­tettĂ©k - Ă­gy szerintĂŒk rejtĂ©llyel sem ĂĄllunk szemben. Igen ĂĄm, viszont ezek a daruk is maximum 100 tonnĂĄt bĂ­rtak el - mint az elƑbb Ă­rtam a templom blokkjaival kapcsolatban -, s annyi daru nem fĂ©r el egymĂĄs mellĂ© a göröngyös talajon sem, hogy a trilithonokat elbĂ­rjĂĄk.

Gondoljunk bele, "csak" 100 tonnĂĄrĂłl beszĂ©lĂŒnk, holott a trilithonok nem kĂ©tszer, vagy hĂĄromszor ekkora sĂșlyĂșak, hanem legalĂĄbb nyolcszor! Nincs nyoma sem ekkora Ă©pĂ­tkezĂ©snek.

A görgƑk is – statika ide vagy oda – ekkora sĂșly alatt, bĂĄrmennyit is tesznek alĂĄjuk, összeroppantak volna. Pierre rajzai is elnagyoltak, mĂĄr alapbĂłl nem olyan arĂĄnyĂș tömböket illusztrĂĄlt a könyvĂ©ben a figurĂĄkhoz, mint amekkorĂĄk azok a valĂłsĂĄgban. A mĂĄsik problĂ©ma az, hogy a rĂłmaiak csak rĂĄĂ©pĂ­tettĂ©k a Jupiter templomot a trilithonokra, ugyanis sehol sem emlĂ­tik, hogy azokat Ƒk vittĂ©k volna a helyszĂ­nre. Egy ilyen megalomĂĄniĂĄs projektnĂ©l ez alapvetƑ lenne, ugyanis a templom Ă©pĂ­tĂ©sĂ©rƑl, az oszlopok daruval törtĂ©nƑ szĂĄllĂ­tĂĄsĂĄrĂłl Ă©s minden egyĂ©brƑl tesznek emlĂ­tĂ©st, de a tömböket meg sem emlĂ­tik. Ez logikĂĄtlan lenne a rĂ©szĂŒkrƑl Ă©s valĂłszĂ­nƱsĂ­thetƑ, hogy azok mĂĄr akkor is ott voltak a helyszĂ­nen, hogy elfoglaltĂĄk azt. A fönĂ­ciaiak Ă©s a görögök sem teszik szĂłvĂĄ Ă©s nem is tulajdonĂ­tottĂĄk a RĂłmai Birodalom alkotĂĄsĂĄnak. Én legalĂĄbbis egyetlen egy hiteles, kĂ©telkedƑktƑl szĂĄrmazĂł, törtĂ©nelmi forrĂĄsanyagot nem lĂĄttam arra vonatkozĂłlag, hogy lenne bĂĄrmilyen bizonyĂ­tĂ©k is a rĂłmai eredetre. A rĂłmai templom tehĂĄt messze elmaradt a trilithonoktĂłl, Ă­gy ez is utal rĂĄ, hogy nem a templom szĂĄmĂĄra kĂ©szĂŒltek, hanem jĂłval megelƑztĂ©k azt.

Az Ƒsi idegen hĂ­vƑk Ășgy vĂ©lik, hogy egy platform lehetett eredetileg, amire a földönkĂ­vĂŒliek leszĂĄlltak az ƱrhajĂłikkal. Ezt az elkĂ©pzelĂ©st Matest M. Agrest orosz matematikus hintette el a tudomĂĄnyos körökben, majd Zecharia Sitchin vette ĂĄt tƑle Ă©s nĂ©pszerƱsĂ­tette kĂ©sƑbbi könyveiben.  Én kĂ©telkedek abban, hogy a trilithonok fel- illetve leszĂĄllĂł helyek lettek volna, ugyanis az ƱrhajĂł sĂșlyĂĄtĂłl beszakadhatott volna a platform, Ă©s egy csillagközi utazĂĄsra alkalmas fajnak felesleges lett volna egy ilyet kiĂ©pĂ­tenie egy puszta leszĂĄllĂĄshoz. Csak a mi "kezdetleges" Saturn V rakĂ©tĂĄnk is mĂĄr elĂ©ri a 2800 tonna sĂșlyt. ValĂłszĂ­nƱsĂ­thetƑ, hogy az idegenek csillagközi ƱrhajĂłja mĂ©g nehezebb lenne. BĂĄr kisebb leszĂĄllĂł egysĂ©geket is kĂŒldhettek a Földre az "anyaƱrhajĂłbĂłl", de mĂ©g Ă­gy sem lĂĄtom Ă©rtelmĂ©t a leszĂĄllĂł platform Ă©rvnek. Akkor ilyen platformokkal lenne tele a vilĂĄg, de sem az indiai vimĂĄnĂĄknĂĄl, sem az egyiptomiak Ă©gi bĂĄrkĂĄinĂĄl nem talĂĄlunk ilyeneket.

ÖsszessĂ©gĂ©ben tehĂĄt sem a hivatalos mainstream-, sem az alternatĂ­v verziĂł nem tĂșl kielĂ©gĂ­tƑ, Ă©s megvannak a hibĂĄik; Ă­gy a baalbeki trilithonok mozgatĂĄsĂĄnak rejtĂ©lye talĂĄn örökre megoldatlan marad. EgyĂĄltalĂĄn nem vetem el, hogy a helyszĂ­nen ne lett volna valamilyen földönkĂ­vĂŒli tevĂ©kenysĂ©g, viszont az is belĂĄthatĂł, hogy akik a blokkokat mozgattĂĄk, azoknak megvoltak a sajĂĄt korlĂĄtjaik is: hiszen az 1000-1200 tonnĂĄsakat mĂĄr nem tettĂ©k a helyĂŒkre. JĂł kĂ©rdĂ©s, hogy vajon azĂ©rt, mert nem bĂ­rtĂĄk el vagy azĂ©rt, mert valami közbejött az Ă©pĂ­tkezĂ©s sorĂĄn? TehĂĄt nem tudjuk, hogy miĂ©rt Ă©pĂ­tettĂ©k Ƒket; nem tudjuk, hogy pontosan kik is mozgattĂĄk; Ă©s azt sem tudjuk, hogy egĂ©szen pontosan mikor.

VĂ©gĂŒl gondoljunk bele: egyetlen egy tömb sĂșlya, akkora, mint hĂĄrom, mai Boeing 747 utasszĂĄllĂ­tĂł repĂŒlƑgĂ©pĂ©.

Miskolci LĂĄszlĂł

HasonlĂł tĂ©mĂĄkkal talĂĄlkozhatsz mĂ©g hĂ­reink között a ParanormĂĄlis menĂŒben, valamint Ă©lƑben a keddi ParaSpiri mƱsorunkban is. LĂĄtogass el facebook oldalunkra, tekintsd meg a FĂĄklya RĂĄdiĂł elkĂ©pesztƑen sajĂĄtos Ă©letĂ©t Ă©s nyomj nekĂŒnk egy like-ot, ha elnyerte a tetszĂ©sed!

© 2021 Fåklya Rådió · Weboldal: ArtCorner

Artisjus Engedélyszåm: W/001506/2020

FelĂŒgyeleti szerv: Nemzeti MĂ©dia- Ă©s HĂ­rközlĂ©si HatĂłsĂĄg,
1015 Budapest, Ostrom u. 23-25. - honlap: www.nmhh.hu

Fåklyarådió - Fény a sötétben